PATAGONIA
Spojené státy americké - 1973
Patagonia nabízí mnoho druhů outdoorového oblečení. Kořeny společnosti jsou v oblečení pro a vysokohorské lezení, ale nyní nabízí pestrou směs oblečení, zaměřenou na lyžaře, surfaře, horolezce a další. Patagonia používá flex-time politiku, která umožňuje zaměstnancům například vzít si volno na surfování. Patagonia nedávno začala vyrábět surfařské produkty, ale v současné době má tři různé linie oblečení a mnoho různých modelů plavek.
Ačkoli Patagonia je považován za sportovně specifického oděvního výrobce, některé nejoblíbenějších produktů je volnočasové oblečení. Patagonia feecové mikiny, nepromokavé bundy a kabáty, jsou některé z nejvíce používáných výrobků ve venkovním oděvním průmyslu. Patagonia získala dvě National Geographic Adventure Blog "Gear of the Year" ocenění v roce 2010 a je držitelem "Editor Choice" a "Top Pick" ocenění od OutdoorGearLab.
Patagonie je hlavním přispěvatelem environmentálních skupin. Patagonia se zavazuje poskytnout 1% jejich celkových tržeb nebo 10% jejich zisku, podle toho, co je víc, environmentálním skupinám.
Od roku 1985, kdy byl prvním spuštění programu, Patagonia darovala 46 000 000 dolarů v hotovosti a věcné dary domácím a mezinárodním ekologickým skupinám
Patagonia spoluzaložila 1% pro planetu, alianci podniků, které, stejně jako Patagonie, zavazují darovat alespoň 1% jejich celkových tržeb na životní prostředí.
Na začátku roku 2008, Patagonia získala ocenění "Eco Značka roku" ocenění na fóru o ekodesignu v Volvo ISPO Trade Show v Mnichově.